מכבי חיפה-בני יהודה במשחק המרכזי

המחזור השביעי בליגת הבורסה לניירות ערך יחל בשבת: ב"ש תארח את ק"ש, מכבי ת"א בחוץ מול אשדוד

מחר (שבת) המחזור השביעי בליגת הבורסה לניירות ערך יצא לדרך עם ארבעה משחקים והוא יושלם עם שלושה נוספים ביום שני. במפגש שיוציא אותו לדרך, הפועל תל אביב תארח את הפועל כפר סבא באצטדיון בלומפילד. המארחת היא אחת משתי קבוצות בלבד שלא הצליחו לרשום ניצחון ליגה עד כה. ניסו אביטן יודע שאם הקבוצה שלו לא תצא עם שלוש הנקודות מהמשחק הביתי הזה, היא עלולה למצוא את עצמה מסובכת בתחתית. הירוקים לעומת זאת, מציגים יכולת לא רעה בכלל מפתיחת העונה, בטח ביחס לקבוצה שעלתה רק בעונה האחרונה מהליגה הלאומית. הם יגיעו למשחק הזה עם מאזן שווה בין נצחונות להפסדים וינסו להפוך אותו לחיובי ובעזרת זה להישאר בחלק העליון של הטבלה.

כשעה לאחר פתיחת המשחק בבלומפילד יחלו שני משחקים נוספים, אשר יתקיימו במקביל. באחד מהם, הפועל באר שבע תארח באצטדיון טוטו טרנר את הפועל קריית שמונה. לאחר המחזור האחרון, הדרומיים עלו לראש הטבלה בזכות הפרש שערים עדיף וזה לאחר שהשלימו ניצחון שלישי ברציפות. האדומים, ביחד עם מכבי תל אביב, נותרו ללא הפסד מפתיחת העונה והם ירצו לשמור על המצב כך, בדרך לשמור על ראשות הטבלה. אצל הצפוניים המצב שונה לחלוטין: רק במשחקם האחרון הם הצליחו סוף סוף להשיג את ניצחון הבכורה שלהם העונה והם יודעים שכל תוצאה במשחק הזה מלבד ניצחון, תשאיר אותם ככל הנראה מתחת לקו האדום.

במשחק השני, הפועל חדרה תארח את מכבי נתניה. המארחים חווים פתיחת עונה מצוינת זו השנה השניה ברציפות (מאז עלו מהלאומית) ומאחוריהם הפסד אחד בלבד עד כה. כעת, הם ינסו לשמור על המאזן הטוב שלהם, גם לאחר המפגש הקשה הזה ובכך להמשיך ולהנות מהעונה שלהם. היהלומים מנגד, מציגים יכולת לא טובה במחזורים האחרונים והם ספגו שתי תבוסות רצופות בשני המחזורים האחרונים. סלובודאן דראפיץ' ינסה לאסוף את השחקנים שלו כדי לנצח במפגש עם החדרתיים ולצאת לדרך חדשה.

במפגש שינעל את משחקי השבת, סקציה נס ציונה תארח באצטדיון המושבה את בית"ר ירושלים. הכתומים מסתכלים על כל הטבלה מלמטה, עדיין ללא ניצחון ועם שני שערי זכות בלבד. עמיר תורג'מן יודע שאם לא יצליח להעיר את השחקנים שלו בקרוב כדי להשיג ניצחון בכורה ולצאת לדרך חדשה, זה עלול להיות מאוחר מדי והפער מיתר הקבוצות יהפוך להיות קשה לסגירה. מן העבר השני, הצהובים מהבירה יצאו לפגרה אחרי משחק בו הציגו יכולת מרשימה מאוד, בדרך לניצחון שהעלה אותם למרכז הטבלה. למרות זאת, רוני לוי מבין שכדי שהם יעמדו בציפיות שלהם מעצמם, הם יהיו חייבים להיות יציבים יותר ולייצר מומנטום שיוביל אותם לצמרת, אליה הם רוצים להשתייך.

בשני, כאמור, המחזור ינעל עם שלושה משחקים נוספים. במוקדם מביניהם, הפועל רעננה תארח באצטדיון המושבה את הפועל חיפה. עם ניצחון בודד, שהיה במחזור השני, המארחים יודעים שאם ימשיכו ביכולת הלא טובה שהם מציגים, הם יבססו את עצמם כקבוצת תחתית. קצת לפני שהפערים בטבלה מתחילים לגדול, הקבוצה מהשרון מבינה שזה הזמן לעצור את הרצף השלילי. גם בגזרת האדומים מהכרמל המצב לא מזהיר, שכן הם סופרים שני הפסדים בשלושת המשחקים האחרונים ולאחר שדווקא פתחו את העונה טוב, אם יצאו גם מהמשחק הזה ללא נקודות – הם ימצאו את עצמם יורדים לחלק התחתון של הטבלה.

בשעה 20:00 יחל משחק נוסף, בו מ.ס. אשדוד תארח את האלופה, מכבי תל אביב. הדרומיים פתחו את העונה מצוין, אך במחזור האחרון ספגו את הפסד הבכורה שלהם והם מבינים שעכשיו הם נמצאים בנקודת מפנה – אם הם יפסידו שוב, הם יכנסו לרצף שלילי שעלול לדרדר אותם למטה. לעומת זאת, אם ישיגו מהמשחק הזה תוצאה טובה, הם יחזרו למסלול הטוב בו היו עד להפסד ההוא. הצהובים-כחולים מנגד, איבדו במחזור הקודם את המקום הראשון להפועל ב"ש. למרות שהיא עדיין בלתי מנוצחת וללא שער חובה, האלופה לא מציגה בינתיים את היכולת המרשימה מהעונה שעברה ו-ולדימיר איביץ' ינסה להוכיח כבר במשחק הזה שהקבוצה שלו מעלה את הרמה שלה בדרך, אולי, חזרה לראש הטבלה.

המפגש שינעל את המחזור הוא גם המשחק המרכזי, בו מכבי חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את בני יהודה תל אביב. הירוקים מרשימים עד כה וצמודים לשתי המוליכות, כשהם עם נקודה אחת פחות מהם ואורבים למעידה של אחת מהן, או של שתיהן, כדי לתפוס את מקומן. הכתומים לעומת זאת, לא מצליחים בינתיים לשחזר את היכולת הטובה מהעונה שעברה. למרות זאת, הם עדיין ממוקמים בחלק העליון של הטבלה, אבל יודעים שאם הם לא ישתפרו אז התוצאות יהיו שליליות מבחינתם ויורידו אותם למטה. 

תמונה ראשית: מחלקת המדיה של מכבי חיפה

הוסיפו תגובה