מהפך גדול למכבי חיפה

הירוקים חזרו פעמיים מפיגור מול רעננה. ניצחון לאלופה מול נס ציונה, תיקו בין חדרה לאשדוד

ליגת הבורסה לניירות ערך פתחה הערב את עונת 2019/20 עם שלושה משחקים במסגרת מחזור הפתיחה. המפגש שהוציא אותו לדרך היה זה בו מכבי חיפה אירחה באצטדיון סמי עופר את הפועל רעננה. כשחולמים על פתיחת עונה שעושה חשק לעוד, המשחק הזה הוא מה שרואים בחלום: לא חלפו יותר מחמש דקות משריקת הפתיחה וכבר לחץ גבוה של האדומים הניב איבוד כדור של הגנת המארחים, קייס גאנם ניצל את זה כדי לחטוף אותו, מסר לאור דסה והאחרון סיים מקרוב והעלה את קבוצתו ליתרון. כעבור עשרים דקות נוספות שוב יצאו האורחים למתפרצת, הפעם יוג'ין אנסה היה מי שהוביל אותה ושוב דסה היה בתוך הרחבה, בעזרת הלחץ שהוא יצר הכדור הוסט מרגלו של רז מאיר ונכנס לשערו של גיא חיימוב בדרך להכפלת היתרון. הירוקים לא הרימו ידיים ויצאו קדימה במטרה לחזור למשחק, בדקה ה-36 צירופי מסירות ביניהם הגיעו אל הרגל של יובל אשכנזי, שמתוך הרחבה בעט מדויק לפינת השער וצימק את התוצאה. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, המחליף ושחקן הרכש החדש טיארון שרי הגביה כדור קרן נפלא ועאיד חבשי עלה גבוה מעל כולם כדי לנגוח את שער השוויון. אם מישהו חשב שבמחצית השנייה הקצב ירד, הוא טעה – בדקה ה-65 השופט פסק פנדל לטובת רעננה ועדי נמני, שניגש אל הבעיטה, החזיר אליהם את היתרון. כשהיה נדמה כבר שהחיפאים בדרך להפסד ביתי במשחק הראשון של העונה, לניקיטה רוקאביצה היו תכניות אחרות: האוסטרלי כבש שני שערים בתוך ארבע דקות, הפך את התוצאה והעניק את הניצחון ושלוש נקודות ראשונות למארחים. משחק נהדר בסמי עופר.

בשעה 19:00 החל משחק נוסף – הפועל חדרה אירחה את מ.ס. אשדוד באצטדיון נתניה. האורחים פתחו טוב יותר ובדקה ה-30 גם תירגמו את זה לשער, אחרי שיצחק אספה ויעקב בריהון החליפו ביניהם מסירות באגף ימין, האחרון מצא את שלומי אזולאי בתוך הרחבה והקשר בעט מדויק לפינת שערו של אוסטין אג'ידה. כרבע שעה מפתיחת המחצית השנייה, חגי גולדנברג הגביה כדור לתוך הרחבה ולוסיו מרניאו התמקם טוב כדי להישאר לבד ולנגוח מצוין פנימה את שער השוויון. התוצאה נשמרה עד לסיום והקבוצות חילקו ביניהן את הנקודות.

בשעה 20:30 החל המשחק האחרון לערב זה, בו העולה החדשה סקציה נס ציונה אירחה באצטדיון המושבה את האלופה מכבי תל אביב. הצהובים עלו נחושים להמשיך ביכולת הטובה שלהם מהעונה שעברה וכך גם היה – בדקה ה-22 דן גלזר מצא את דור מיכה ושחקן העונה של השנה שעברה בעט חזק פנימה וכבש את שערו הראשון לעונה זו. שש דקות בלבד לאחר מכן, דניאל בר נתן נעזר ב-VAR וקבע פנדל לטובת האורחים. אלירן עטר ניגש לבעיטה מהנקודה הלבנה, דייק והכפיל את היתרון. במחצית השנייה שתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הרשת והיתרון הצהוב נותר בעינו עד לשריקת הסיום של המשחק.

תמונה ראשית: מחלקת המדיה של מכבי חיפה

הוסיפו תגובה