מחזור הפתיחה יחל מחר

ליגת הבורסה לניירות ערך חוזרת ותספק מפגשים מסקרנים כבר במחזור הראשון

הליגה הבכירה תיפתח מחר עם המחזור הראשון ותספק כמה משחקים מעניינים כבר בפתיחה. במפגש שיוציא אותה לדרך, מכבי חיפה תארח את הפועל רעננה באצטדיון סמי עופר. הירוקים, שסיימו בעונה שעברה כסגני האלופה, ירצו לשמור על המומנטום והפעם אפילו לעשות קפיצת מדרגה ולהיות חלק מהמירוץ אל התואר. את דרכם בליגה האירופית הם סיימו לאחר שהודחו על ידי שטרסבורג וכעת הם מרוכזים אך ורק במטרות שלהם בליגה. מנגד, הפועל רעננה תפתח את העונה לאחר שאת הקודמת היא סיימה בפלייאוף התחתון והיא תקווה שבעזרת הרכש וההכנות שעשתה בקיץ, אולי תצליח לסיים בחלק העליון בעונה הזו.

כשעה לאחר פתיחת המשחק בסמי עופר, יחל גם המפגש בין הפועל חדרה למ.ס. אשדוד. המארחים היו ללא ספק הקבוצה המפתיעה של העונה שעברה, כאשר לאחר שעלו פעמיים ברציפות ליגה, הצליחו לפתוח נהדר בליגה הבכירה ולהיות חלק מהפלייאוף העליון בסופו של דבר. אחרי לא מעט שינויים שנעשו בסגל של הקבוצה וגם שינוי בעמדת המאמן, הם ינסו להתחבר טוב ולשחזר את ההצלחה. מן העבר השני, תגיע אשדוד, שעשתה בשלבי הסיום של העונה שעברה מסע הישארות הירואי, זאת אחרי שהייתה לאורך רוב שלביה מתחת לקו האדום. לא מעט החתמות מסקרנות עשו הדרומיים ואחרי שהרשימו במשחקי גביע הטוטו, הם מצפים לעונה טובה יותר מהקודמת.

במפגש האחרון של יום שבת, העולה החדשה סקציה נס ציונה תארח את האלופה מכבי תל אביב. הכתומים הצליחו לעשות את מה שחדרה עשתה לפני כן ולרשום שתי עליות ליגה רצופות, בדרך לתפוס מקום בליגת הבורסה לניירות ערך לראשונה לאחר 51 שנה. עכשיו משהצליחו לתפוס את מקומם בה, הם יקוו לשחזר הצלחה נוספת של חדרה וגם לתקוע יתד. המשוכה הראשונה שתתייצב מולם לא צפויה לעשות להם חיים קלים: הצהובים-כחולים זכו באחת האליפויות המרשימות שהיו אי פעם במדינת ישראל והם יגיעו לעונה הזו רעבים לשחזר את ההצלחה ולהמשיך לקטוף תארים.

ביום ראשון יתקיימו שלושה משחקים נוספים. במוקדם מביניהם, הפועל כפר סבא תארח באצטדיון המושבה את הפועל חיפה. הירוקים מכירים את הליגה הבכירה היטב, אך לצערם הם מוצאים את עצמם בשנים האחרונות מתנדנדים בינה לבין הליגה הלאומית. כעת, ינסו במועדון עם העבר המפואר וההיסטוריה הארוכה בכדורגל הישראלי לתקוע יתד בליגה אליה הם רוצים למצב את עצמם כשייכים באופן קבוע. מולם תתייצב הפועל חיפה – האדומים מהכרמל חוו עונה פחות מוצלחת בשנה שעברה ומצאו את עצמם בפלייאוף התחתון, זאת לאחר שבעונה שלפני כן הצליחו לזכות בגביע המדינה ולהרשים גם בליגה. כעת, הכרישים יקוו להתמודד שוב על מקום בחלק העליון של הטבלה ואולי אף על יותר מכך.

בשעה 20:00 משחק נוסף יחל והוא יתן את האות לרגע שרבים חיכו לו – חזרתו של אצטדיון בלומפילד. בני יהודה תל אביב תהיה התל אביבית הראשונה שתזכה לארח בו ומי שתתארח במשחק מולה תהיה הפועל קריית שמונה. לאחר עבודה קשה ומאמצים רבים להכשיר את האצטדיון לפתיחת העונה, הגיע האישור המיוחל ואנו נזכה לראות את המתקן המפואר מארח כבר במחזור הפתיחה שני מפגשים. הכתומים יגיעו למשחק הזה אחרי עונות נפלאות, בהן זכו בשני גביעים בתוך שלוש שנים וביססו את עצמם כקבוצת פלייאוף העליון. יוסי אבוקסיס ושחקניו ינסו לשמור על המומנטום החיובי ולספק שוב עונה טובה ומרשימה. מנגד, הפועל קריית שמונה תחפש דווקא להפוך את העונה הקרובה לפיצוי על הקודמת, בה סיימה בפלייאוף התחתון. הצפוניים עשו רכש מסקרן והרשימו במשחקי גביע הטוטו, כעת הם ירצו להביא את היכולת גם לליגה ולפתוח אותה בצורה טובה.

בשעה 20:15 באותו הערב יחל המשחק המרכזי של המחזור, בו בית"ר ירושלים תארח את הפועל באר שבע באצטדיון טדי. אחרי שלא הצליחו להתברג בעונה הקודמת בחלק העליון של הטבלה, עשו הצהובים מהבירה שינויים רבים בקיץ האחרון והם ינסו השנה ללכת על כל התארים. רוני לוי מונה למאמן הקבוצה, שחקנים בולטים רבים הוחתמו והקהל הירושלמי כבר סקרן לראות האם הקבוצה שהועמדה תצליח לספק להם הפעם רגעי אושר רבים יותר. האדומים לעומת זאת, אמנם הצליחו לסיים במקום השלישי בעונה שעברה, אך נעצרו לאחר שלוש אליפויות רצופות. גם אצלם נעשו לא מעט שינויים וברק בכר ינסה בעזרת השחקנים החדשים, לצד אלו הותיקים יותר, לחזור לאיים על התואר ולהציג כדורגל מרשים וסוחף כמו זה שהציגו בעונות האליפות.

ביום שני ינעל המחזור עם המשחק השני באצטדיון בלומפילד המחודש, בו הפועל תל אביב תארח את מכבי נתניה. האדומים אמנם עשו כמה החתמות מעניינות במהלך הקיץ, אך על פי משחקי גביע הטוטו לא הצליחו עדיין להתחבר והתוצאה הייתה חמישה הפסדים בחמישה משחקים. לקראת מחזור הפתיחה, ינסה ניסו אביטן להכין את שחקניו בצורה טובה, כך שיציגו תוצאה טובה מול הקהל שלהם עם חזרתו למגרש הביתי ויפתחו בצורה שונה מאיך שנראו בקדם העונה, בתקווה להתברג הפעם בחלק העליון, שלא כמו בעונה שעברה. היהלומים מן העבר השני, רשמו עונה נפלאה בשנה שעברה והמשיכו להרשים כפי שעשו בזו שקדמה לה. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הביאו מספר חיזוקים לסגל שלהם, כשהבולט מביניהם הוא הקפטן אלמוג כהן, שחזר לקבוצה לאחר מספר שנים בגרמניה. הצהובים יקוו לפתוח עם ניצחון כדי להראות שהם שייכים גם הפעם לצמרת.

צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע

הוסיפו תגובה