אשדוד צמצמה את הפער מפ"ת לשתי נק' בלבד

הדרומיים חגגו מול המלאבסים במושבה. סכנין ירדה כמעט סופית ללאומית

הערב יצאו לדרך המחזור ה-31 בפלייאוף התחתון וה-32 בעליון של ליגת ג'פניקה. במפגש שפתח את יום המשחקים, הפועל חדרה אירחה את מכבי תל אביב באצטדיון נתניה. לאורך רוב שלבי המשחק לא נרשמו אירועים מיוחדים, למעט העובדה שעל סף סיום המחצית הראשונה, לוסיו מרניאו רשם מהירות מירבית של 35.35 קמ"ש, המהירות הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2016 בליגת ג'פניקה. כמו כן, מדובר בשבירת שיא בפעם השנייה בתוך חודש (הקודמת הייתה של לוי גרסיה מהפועל קריית שמונה – 35.17 קמ"ש). כשהיה נדמה שהקבוצות בדרך להיפרד בחלוקת נקודות ללא שערים, הגיע דור פרץ ועמוק בתוך תוספת הזמן של המשחק כבש שער ניצחון לזכות הצהובים ובכך השלים ניצחון רביעי שלהם בארבעת המפגשים שלהם עם האדומים (בעוד שבארבעתם האלופה גם שמרה על רשת נקייה).

בשעה 20:30 יצאו לדרך כל ארבעת משחקי המחזור של הפלייאוף התחתון במקביל. במפגש המסקרן ביותר, מכבי פתח תקווה אירחה באצטדיון המושבה את מ.ס.ע אשדוד. בדקה ה-19 הדרומיים יצאו למתפרצת, דן ביטון הכניס כדור לשגיב יחזקאל, שהמשיך אל דין דוד והאחרון כבש מקרוב שער יתרון יקר. בדקה ה-31 רועי גורדנה שלח קדימה את יחזקאל, שהפעם תפס את תפקיד הכובש והכפיל את היתרון של האורחים. שלוש דקות מתחילת החצי השני של המשחק, האורחים המשיכו להגדיל את היתרון שלהם, הפעם בזכות שער עצמי של עומר דנינו. בסיום, ניצחון משמעותי מאוד לאשדוד, שצמצמה את הפער מהמלאבסים לשתי נקודות בלבד, כשנשארו שני מחזורים עד לסיום העונה.

עוד באותה השעה, בני סכנין אירחה באצטדיון דוחא את הפועל חיפה. ארבע דקות לסיום המחצית הראשונה, מתן חוזז כבש שער יפה והעלה את האורחים ליתרון חשוב. המארחים לא הרימו ידיים ובדקה ה-64 מוחמד גאדיר כבש מקרוב והשווה את התוצאה. שער השוויון לא החזיק זמן רב, מכיוון שבן אז'ובל הוסיף שער משלו והחזיר את היתרון לחיפאים אחרי בישול טוב של ראדו גינסארי. האדומים מהכרמל שמרו על התוצאה עד לסיום, עשו צעד חשוב בדרך להישארות בליגה והורידו את סכנין כמעט סופית לליגה הלאומית.

במפגש נוסף, הפועל תל אביב יצאה למשחק חוץ מול הפועל רעננה באצטדיון רמת גן. לאחר כרבע שעה של כדורגל, האורחים עלו ליתרון בזכות שער של ניר לקס. כעשר דקות מפתיחת המחצית השנייה, קייס גאנם השתלט על כדור בתוך הרחבה, הקפיץ לעצמו וביצע מספרת נהדרת ששלחה את הכדור לרשת של האורחת בדרך לשוויון. שש דקות נוספות חלפו והאדומים מהשרון השלימו את המהפך: אור דסה הגביה כדור, שמצא את עידו לוי והבלם כבש את השני של קבוצתו במשחק. עם שריקת הסיום, רעננה ניצחה את הפועל ת"א בפעם הראשונה אי פעם והתרחקה מהקו האדום לקראת הישורת האחרונה של העונה.

המפגש הרביעי הביא את בית"ר ירושלים להתארח אצל הפועל קריית שמונה. שלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה, אופיר קריאף התנער מהשומר שלו נהדר עם העקב ושלח בעיטה מסובבת אל משקוף שערו של דזיוגאס ברטקוס ופנימה בדרך ליתרון של הצהובים מהבירה. התוצאה נשמרה עד לסיום, הצפוניים נותרו עם ניצחון בודד בששת המשחקים האחרונים שלהם ונותרו עם פער של שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום. הצהובים מבחינתם, הבטיחו סופית את ההישארות שלהם בליגה.

תמונה ראשית: אסף הופמן, אתר "ישראל ספורט"

הוסיפו תגובה