מחזור פתיחת הפלייאוף בלאומית

העונה הסדירה הסתיימה בליגת המשנה, שתיכנס לישורת האחרונה לקראת הכרעות

מחר יצא לדרך המחזור ה-31 והראשון במסגרת הפלייאוף בליגה הלאומית. זהות הקבוצות אשר משתייכות לשמינייה העליונה ואלו שבתחתונה נסגרה וכעת, שבעה מחזורים אחרונים לפנינו לקראת הכרעות בגזרת העולות לליגת ג'פניקה ואלו שירדו לליגה א'. בחלק העליון של הטבלה, המוליכה הפועל נצרת עילית תארח את הפועל כפר סבא באצטדיון גרין ביום שני. הצפוניים מובילים את הטבלה בפער של שש נקודות והם יודעים שהם תלויים אך ורק בעצמם – אם ימשיכו ביכולת אותה הציגו במהלך העונה הסדירה ובקצב צבירת הנקודות הטוב שהיה להם, הם יזכו בסופו של דבר בכרטיס לליגה הבכירה. הירוקים מנגד, סופרים כבר ארבעה הפסדים רצופים וסך הכל ניצחון בודד ב-12 המשחקים האחרונים שלהם. למזלם, יתר קבוצות הצמרת לא השכילו לברוח להם רחוק מדי והם מבינים כי המשחקים הבאים הם ההזדמנות האחרונה שלהם לחזור להיות חלק משמעותי מהצמרת, בדרך אולי לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים.

עוד לפני כן, ביום שישי, הפועל קטמון ירושלים תארח באצטדיון טדי את בית"ר תל אביב רמלה. האדומים מהבירה נמצאים כרגע במקום שמוביל לעליית ליגה, אך יודעים שלא מעט קבוצות דולקות אחריהם ומעידה הכי קטנה יכולה ברגע להוריד אותם מספר מקומות ולהרחיק אותם מהחלום. כשבמאזנם ניצחון בודד בארבעת המשחקים האחרונים, ינסו השחקנים של יוסי מזרחי להציג יכולת טובה יותר וליצור מומנטום חיובי. עוד במסגרת משחקי הפלייאוף העליון – סקציה נס ציונה תרצה לעשות את שלה ואולי לתפוס את המקום השני בסיום המחזור, כשתפגוש את הפועל עירוני אשקלון בביתה ביום שני. בשישי, הפועל עפולה גם כן תנסה להמשיך להיות חלק מהמירוץ לליגת ג'פניקה כשתארח את הפועל רמת גן אסי ותקווה לצאת עם שלוש הנקודות.

קרבות צמודים הם גם נחלת הפלייאוף התחתון. הפועל בני לוד רכבת, אשר נמצאת נכון לעכשיו במקום שמוביל למשחקי המבחן, תארח את הפועל פתח תקווה. המלאבסים נמצאים בכושר נפלא ולאחר שהצליחו למחוק את מינוס 11 הנקודות איתו פתחו את העונה ולברוח מהתחתית, הם יהיו מעוניינים להישאר רחוקים מאיזור הסכנה ולהתקרב להבטחת ההישארות בליגה ולכן לא צפויים לעשות חיים קלים למארחת. קבוצה נוספת אשר נמצאת בתקופה נפלאה היא הפועל מרמורק רחובות, שהצליחה להיחלץ משלושת המקומות האחרונים ותפגוש בעילוט את מכבי אחי נצרת. הירוקים גם כן מציגים יכולת משכנעת, מובילים את החלק התחתון של הטבלה ולשחקנים של אסי דומב צפויה משימה קשה בדרך לניצחון ושמירת הסטטוס קוו בתחתית.

גם נועלת הטבלה הפועל איכסל עמאד תנסה להיחלץ מהבור בו היא נמצאת ולהפסיק להסתכל על כל הליגה מלמטה, היא תצא בשישי למשחק חוץ מול הפועל ראשון לציון ותקווה לחזור עם הנקודות. במשחק היחיד המסגרת הפלייאוף העליון שישוחק ביום שני, הפועל ניר רמת השרון, הלפני אחרונה בטבלה, תתארח אצל הפועל עכו ותילחם על הנקודות הקריטיות עבורה.

תמונה ראשית: עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל נצרת עילית

הוסיפו תגובה