רשמית: מכבי תל אביב אלופה!

הצהובים חגגו את הבטחת התואר אחרי 0:1 על מכבי חיפה. עוד במחזור ה-28: ב"ש טיפסה למקום השני, בני יהודה נפרדה בתיקו מנתניה ואשדוד ניצחה את ק"ש במשחק דרמטי

עונת 2018/19 רחוקה מלהסתיים רשמית, אבל כבר בסוף חודש מרץ יש לנו אלופה – מכבי תל אביב! הצהובים כחולים הבטיחו מעשית את התואר אחרי 0:1 על מכבי חיפה, והשלימו 28 מחזורים ללא אף הפסד. האליפות של איביץ' ושחקניו היא אחת המרשימות בתולדות המועדון המעוטר בישראל, והקהל הצהוב חגג הערב בנתניה – ויש לו הרבה סיבות לכך.

מכבי ת"א עלתה לכר הדשא בידיעה שגם תוצאת תיקו תספיק לה להבטיח אליפות. מכבי חיפה רצתה לשבש לה את התוכניות, ובמחצית הראשונה מנעה ממנה להגיע למצבים מסוכנים מול השער. בדקה ה-55 היציעים הצהובים קפצו לשמיים, אחרי שראו את ארון שוינפלד מעלה אותם ל-0:1. בהמשך הירוקים שלטו וניסו להשוות, אבל לא הצליחו למנוע את החגיגות הצהובות. 0:1 למכבי תל אביב בסיום – בדרך לצלחת אליפות מספר 22 בארון. 

המשחק הראשון של השבת הפגיש את הפועל חדרה והפועל ב"ש בנתניה. אחרי פתיחה שהתאפיינה בגישושים מצד שתי הקבוצות, העלה לוסיו את המארחת ליתרון בדקה ה-28. במחצית השנייה שחקניו של בכר שלטו ובדקה ה-73 השוו את התוצאה בזכות נגיחה מדוייקת של בן שהר. 3 דקות מאוחר יותר ב"ש השלימה מהפך, הפעם מרגליו של נייג'ל האסלביינק, שהכניע את אג'ידה מקרוב. חדרה ניסתה לחזור אבל דווקא האורחים סגרו עניין: בדקה ה-90 בן שהר השלים צמד, ושוב 3 דקות מאוחר יותר האסלביינק השיב עם צמד משלו – 1:4 בסיום לאלופה היוצאת, שהשיגה ניצחון חמישי משישה משחקים. מנגד, חדרה עם הפסד שישי בשבעת משחקיה האחרונים.

מ.ס.ע אשדוד עלתה למשחק הערב נגד הפועל ק"ש בידיעה שרק ניצחון יספק אותה – ובתום 90 דקות מרתקות זה אכן מה שקרה. שגיב יחזקאל העלה אותה ליתרון בדקה ה-14, אבל האורחת הפכה את התוצאה משערים של עדן שמיר (25') ואיסמעיל ריאן (ביצוע נהדר בדקה ה-27). רועי גורדנה חתם מחצית קצבית עם פנדל מדוייק – 2:2 בדקה ה-37. עד לדקה ה-87 נדמה היה שהקבוצות בדרך לחלוקת נקודות, אבל אז הגיע דין דוד ושלח את אשדוד לחגוג 3 נקודות חשובות. בסיום המארחת קוטעת רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, ומנגד קריית שמונה ספגה את הפסדה השלישי ברציפות.

מספר ימים לפני שבוע חצי גמר גביע המדינה, נפגשו בני יהודה ת"א ומכבי נתניה, במטרה להתקרב למקום השני שנכבש מוקדם יותר על ידי הפועל ב"ש. מזג אוויר היה סוער אך על הדשא לא נרשמו מצבים רבים מול השערים, אלא שבדקה ה-34 עלתה נתניה על לוח התוצאות: זובאס לא הצליח להשתלט על בעיטה של ג'ונתן בורנשטיין מחוץ לרחבה והאורחת חגגה. במחצית השנייה בני יהודה הייתה מסוכנת יותר, ובדקה ה-54 השוותה משער של יובל אשכנזי. שתי הקבוצות חיפשו הכרעה, אבל בסיום התחלקו בנקודות. זהו התיקו השני ביניהן העונה, לצד ניצחון אחד לבני יהודה.

הוסיפו תגובה