חדרה-מכבי ת"א במשחק המרכזי

המחזור ה-20 בליגת ג'פניקה יצא מחר לדרך: בני יהודה תנסה לשמור על המקום השני, נתניה ומכבי חיפה בקרב ישיר על מיקום

מחר יחל המחזור ה-20 בליגת ג'פניקה עם ארבע משחקים. במוקדם ביותר מביניהם הפועל תל אביב תארח את בני יהודה תל אביב. האדומים יודעים שכעת, כאשר הם במרחק של שלוש נקודות בלבד מהקו האדום, ומשחקי הפלייאוף מתקרבים, הם חייבים להשיג נקודות ביתיות כדי לא למצוא את עצמם בקרבות ירידה מסוכנים. מולם יתייצבו הכתומים, ששואפים לשמור על המקום השני, בו הם נמצאים כעת. כאשר יש לא מעט קבוצות אשר דולקות אחריהם, אסור להם למעוד.

בשעה 18:00 הפועל חיפה תארח באצטדיון סמי עופר את הפועל קריית שמונה. הכרישים סופרים כבר תשעה משחקים ללא הפסד וכל שהם צריכים לעשות כדי לקחת את הנקודות גם במשחק הזה, הוא להמשיך ביכולת הנהדרת שלהם מהמחזורים האחרונים. האורחים לעומת זאת, אמנם מציגים שיפור לאחרונה, והם עם שני נצחונות ותיקו בשלושת המשחקים האחרונים שלהם, אך יצטרכו להיות יציבים יותר ונחושים יותר על מנת להצליח לצאת ממשחק החוץ הזה עם ניצחון.

משחק נוסף יחל ב-18:15 ובו הפועל רעננה תארח באצטדיון רמת גן את הפועל באר שבע. המארחים אמנם לא בטווח הסכנה, אך איבוד נקודות במשחק הזה יכול בהחלט להוביל אותם לשם. בתוספת העובדה שהם עם עשרה משחקים ללא כיבוש, יודעים השחקנים של מנחם קורצקי כי הם יהיו חייבים להתעלות על עצמם על מנת לא להיגרר לקרבות התחתית הקשים אשר צפויים בהמשך. האדומים מהנגב לעומת זאת, שחררו הרבה לחץ לאחר שקטעו במחזור האחרון תקופה לא טובה עם ניצחון ביתי משכנע. כעת, השחקנים של ברק ברק יצטרכו לחבר אחד נוסף על מנת להראות שהם בהחלט יצאו אל דרך חדשה.

במפגש שיחתום את משחקי השבת, בית"ר ירושלים תארח באצטדיון טדי את מ.ס.ע אשדוד. לצהובים מהבירה נקטע במשחק האחרון רצף של שבעה משחקים ללא הפסד והם חזרו לאבד נקודות. עכשיו, כאשר הקו האדום הפך להיות קרוב אליהם יותר מאשר החלק העליון של הטבלה, הם יודעים שהם חייבים לקחת את הנקודות מול הקהל הביתי, אחרת הם יכנסו לרצף שלילי שיהיה קשה לצאת ממנו. מצבם של האורחים בעייתי אף יותר. הם במקום האחרון וכמו כן מחזיקים בהפרש השערים השלילי ביותר בליגה. למזלם, הקבוצות שמעליהם עדיין לא השכילו לברוח מדי וזה הזמן שלהם להתעורר כדי לנצל את זה.

ביום ראשון יתקיימו שני משחקים נוספים. במוקדם יותר, בני סכנין תארח את מכבי פתח תקווה באצטדיון דוחא. האדומים אמנם מעל האחרונה אשדוד, אך במאזנם מספר נקודות זהה לשלה והם רחוקים שלוש נקודות מהקבוצות אשר ממוקמות מעל הקו האדום. לאחר שמונה משחקים ללא ניצחון ותבוסה במחזור האחרון, החליטו במועדון שוב לבצע שינויים בעמדת המאמן ובאמצע השבוע הצליחו לגבור על מכבי חיפה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה ולהעפיל לשלב הבא. כעת הם יקוו לנצל את ההעפלה הזו כדי להכניס רוח חדשה ולהצליח לייצר מומנטום חיובי גם במסגרת הליגה. אצל המלאבסים, לאחר פתיחת עונה טובה, הגיעה הידרדרות חדה ביכולה והם צללו עד לחלק התחתון של הטבלה. גם שם החליטו לבצע חילופי מאמנים לאחר שהקבוצה השלימה תשעה משחקים ללא ניצחון ויהיה מסקרן הם בזכות השינוי הם יצליחו להציג יכולת טובה יותר ואפילו לצבור נקודות.

בשעה 20:30 משחק נוסף יצא לדרך ובו מכבי נתניה תארח את מכבי חיפה. המשחק הזה הוא קרב ישיר על מיקום בין השתיים, כאשר כרגע מפרידה ביניהן נקודה אחת בלבד. הצהובים אמנם לא לשמור על יציבות ובמחזור האחרון הם הציגו יכולת לא משכנעת, אך נראה שהסגל שלהם התגבש והם עם הפסד בודד בחמשת המשחקים האחרונים. כעת, ינסו השחקנים של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה לנצח את המשחק הביתי הקשה כדי לשפר את סיכוייהם לקחת חלק במשחקי הפלייאוף העליון. הקרב על המקום בין שש הראשונות הוא צמוד ומסקרן וגם הירוקים לוקחים בו חלק. לאחר רצף מרשים של ארבע נצחונות ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים, הגיעה במהלך השבוע ההדחה המאכזבת מבחינתם מגביע המדינה ויהיה מסקרן לראות האם הם יצליחו להתאושש ממנה ולחזור למומנטום החיובי.

ביום שני יתקיים המשחק המרכזי של המחזור וזה שגם יחתום אותו, כאשר הפועל חדרה תארח את מכבי תל אביב. מוליכת הטבלה עדיין לא ספגה את הפסד הבכורה שלה העונה ואם יש קבוצה אשר יכולה להנחיל לה אותו, הרי זו העולה מהלאומית, שכבר מזמן הוכיחה לכולם שהיא חלק בלתי נפרד מהליגה ואינה נופלת ברמתה ממנה. כאשר הם ממוקמים במקום הרביעי המכובד, והעפילו לשלב רבע הגמר בגביע המדינה, ינסו השחקנים של ניסו אביטן להשלים את המשימה הקשה והיא לקחת שלוש נקודות מול הצהובים. התל אביביים מצידם, אמנם ממוקמים בפסגה בפער לפיו אף אחת מהקבוצה לא צפויה בטווח הקרוב לאיים עליהם, אך במחזורים האחרונים ניכר כי היכולת שלהם מט פחות משכנעת מאלו שקדמו להם ואם הם לא מעוניינים לתת לקבוצות מתחתם לצמצם את המרחק מהם, הם יהיו חייבים לחזור לשטוף את המגרש כפי שעשו לפני כן, על מנת לא להסתכן באיבוד נקודות. בטח כשהם נגד הקבוצות המפתיעה ביותר בליגה עד כה.

הוסיפו תגובה