קרב על הפסגה במחזור האחרון של העונה הסדירה

המחזור ה-26 בליגת העל ייפתח מחר ושלוש קבוצות שונות יוכלו לסיים אותו במקום הראשון

המחזור ה-26 בליגת העל ייצא מחר לדרך והוא יהיה גם זה שיחתום את העונה הסדירה. החלוקה של הליגה כבר נסגרה וכל שנותר לקבוצות הוא לשפר עמדות לקראת משחקי הפלייאוף. בחלק העליון ישנו קרב מסקרן על המקום הראשון, בעוד גם המקום הרביעי מעניין כמה קבוצות שיקוו שיוביל בסופו של דבר לאירופה. בחלק התחתון מצבה של הפועל עכו ממשיך להיות חמור וגם הפועל אשקלון נמצאת בעמדה לא טובה. יתר קבוצות התחתית ינסו בעיקר לשמור מרחק משתיהן.

כל משחקי המחזור הקרוב ייפתחו בטקס מיוחד וזאת במסגרת פרויקט "יחד, ליגת העל למען הקהילה" של מנהלת הליגות לכדורגל והקבוצות. במסגרת הפעילות יעלו שחקני כל הקבוצות וכל השופטים עם חולצות ייחודיות המסמלות את יום המעשים הטובים, כאשר כל שחקן יחזיק בידו שלט הנושא אות או לוגו ויצור את המשפט: "ב–13 במרץ כולנו עושים טוב, יחד" כשהכרוז יקרא דברי הסבר. כמו כן, יוקרן סרטון מעשים טובים במסכי האצטדיון ועל גבי השילוט האלקטרוני.

המפגש שיפתח את משחקי המחזור יביא את מכבי נתניה להתארח באצטדיון המושבה מול בני יהודה ת"א. שתי הקבוצות הבטיחו עד לא מזמן את מקומן בפלייאוף העליון ומטרתן כרגע היא לנסות להתקרב אל המקום הרביעי, שעשוי להוביל לאירופה בסיום העונה. גם הצהובים וגם הכתומים רושמים שני מחזורים ללא הפסד וירצו לקטוע האחת לשנייה את הרצף.

הפועל חיפה תארח בסמי עופר את מ.ס.ע אשדוד. האדומים יגיעו מרוצים לאחר שהצליחו לנצח את מכבי חיפה ביום שני בדרבי ולהישאר במרחק של חמש נקודות בלבד מהפסגה. אם הם ירצו להיות חלק ממאבק האליפות, הם יהיו חייבים לייצר רצף של נצחונות. האורחים נמצאים מקום אחד מעל הקו האדום, במרחק חמש נקודות משם וכדי לשמר את זה כסטאטוס קוו, אסור להם למעוד.

הפועל אשקלון תארח את מכבי חיפה לקרב תחתית מסקרן. אמנם מפרידות בין הקבוצות שמונה נקודות, אך לקראת משחקי הפלייאוף התחתון, ניצחון של הדרומיים עלול להפוך את החלק הזה של הטבלה לצפוף ומעניין. עם זאת, המשימה לא הולכת להיות פשוטה, כי על אף שהירוקים סופרים כבר שלושה הפסדים ברצף, המארחים עם מאזן של שמונה כאלו.

הפועל באר שבע תארח את בני סכנין באצטדיון טוטו טרנר למפגש שיסגור את משחקי השבת. הדרומיים מגיעים כשהם בראש הטבלה והם תלויים אך ורק בעצמם כדי לשמור על המצב כך. האורחים אמנם נמצאים בחלק התחתון של הטבלה, אבל מסתכלים עליו מגבוה ולפחות כרגע, לא נמצאים בטווח הסכנה. הפעם האחרונה שכל אחת מהקבוצות הפסידה הייתה במחזור ה-21, כך שאו שהרצף של אחת מהן יישבר, או שהוא יימשך במקרה של תיקו בסיום.

ביום ראשון יתקיימו שני משחקים נוספים, המוקדם מביניהם יביא את הפועל קרית שמונה למשחק חוץ מול נועלת הטבלה, הפועל עכו. המארחת נמצאת במרחק של תשע נקודות מחוף מבטחים ומחזיקה במאזן של ארבעה הפסדים ברצף, הליגה מתקרבת לישורת האחרונה והם יהיו חייבים להשיג ניצחון כדי לנסות לחזור להיות חלק ממאבקי ההישארות. מן העבר השני, האורחים רחוקים כרגע 13 נקודות בתחתית והמשימה הגדולה יותר שלהם היא בגביע המדינה.

במשחק המאוחר יותר באותו היום, תארח הפועל רעננה את בית"ר ירושלים. הקבוצה מהשרון רחוקה שמונה נקודות מהקו האדום ותנסה לצאת עם נקודות כדי להמשיך להישאר מחוץ למאבקי הירידה. הקבוצה מהבירה לעומת זאת, בעלת שאיפות גבוהות יותר ותנסה לעשות את מה שלא הצליחה לעשות במחזור הקודם – לסיים אותו במקום הראשון. הפעם, היא לא תהיה תלויה בעצמה כדי לעשות זאת ותעקוב בשבת אחרי התוצאה בטוטו טרנר.

המחזור יינעל ביום שני עם המשחק המרכזי בו מכבי תל אביב תארח את מכבי פתח תקווה. הצהובים סיימו את המשחק האחרון שלהם בתיקו מאופס, מה שהוריד אותם עד למקום השלישי. גם הם ירצו לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון וכדי שזה יקרה, הם יצטרכו לנצח ולקוות לתוצאות טובות להם בשאר המגרשים. מן הצד השני, הכחולים ייקחו חלק במשחקי הפלייאוף התחתון, אך שחקניו של שרון מימר במצב הטוב ביותר בו והם לא נמצאים בטווח הסכנה.

 

הוסיפו תגובה