המספרים מספרים: לקראת המשחק בין מכבי חיפה להפועל ב"ש

על כמה עומד המאזן בין הקבוצות, מאיזה נתון ינסו הירוקים להמנע ומה האלופה חייבת לשפר מהמחזור הקודם? כל המספרים - בכתבה שלפניכם

ירוק נגד אדום, צפון מול דרום: מכבי חיפה תארח הערב (א', 21:00, ישיר ב-5SPORT/HD) את הפועל באר שבע למשחק המרכזי של המחזור השני בליגת העל. שתי הקבוצות יגיעו להתמודדות בסמי עופר כשהן מאוכזבות מהמחזור החולף: מכבי חיפה לא ציפתה להפסיד במשחק הפתיחה לבני יהודה, ומנגד הפועל באר שבע נותרה מתוסכלת מהתיקו נגד מכבי נתניה ובוודאי מההפסד למאריבור באמצע השבוע, שניפץ את חלום שלב הבתים בליגת האלופות. הערב הן נפגשות לראש בראש, לעיני אצטדיון מלא, במטרה לרשום ניצחון ליגה ראשון – המספרים מספרים לקראת המשחק.

קצת היסטוריה: חמישה מפגשים בסך הכל נערכו בין הקבוצות בסמי עופר: שני ניצחונות למכבי חיפה, שתי תוצאות תיקו וניצחון אחד לבאר שבע. האלופה כבשה בכל אחד מ-11 המפגשים האחרונים נגד הירוקים, כאשר הפעם האחרונה בה זה לא קרה הייתה ב-21/09/15 (0:0). אגב, בעשור האחרון התקיימו 30 משחקים בין הקבוצות: מכבי חיפה מובילה עם 10 ניצחונות לעומת 7 של ב"ש.

הכנסו לנתונים המלאים בעמוד סטטיסטיקה

במכבי חיפה ירצו להימנע מפתיחת עונה זהה לעונת 15/16, אז ספגו שני הפסדים רצופים. מנגד, הפעם האחרונה בה באר שבע לא ניצחה בשני המחזורים הראשונים הייתה בעונת 12/13 (שתי תוצאות תיקו). נתון שהאלופה תרצה לשמר: היא לא נוצחה ב-16 משחקי הליגה האחרונים שלה, כאשר ההפסד האחרון נרשם ב-4 בפברואר 2017 – 1:0 נגד מכבי תל אביב. 

ועכשיו – מספרים על המחזור שהיה. דקל קינן (101), עומרי בן הרוש (96) ואליסון דוס סנטוס (82) הם שלושה מחמשת השחקנים שמסרו הכי הרבה מסירות מבין שחקני ליגת העל במהלך מחזור הפתיחה. בסך הכל רשמה מכבי חיפה 668 מסירות נגד בני יהודה, מתוכן 590 מדוייקות (הכי הרבה בליגה). ארנסט מאבוקה שלח 14 כדורי רחוב ממשחק שוטף, יותר מבני יהודה (11), אשדוד (8) ובית"ר ירושלים (7). הירוקים אף רשמו את אחוזי ההחזקה בכדור הגבוהים ביותר מבין כל הקבוצות – 68.01%. בנוסף, שני שחקני הקבוצה נמצאים במקום הראשון בנוגע למהירות: מאבוקה היה השחקן המהיר של המחזור עם 34.06 קמ"ש במהירות מירבית, ושון וייצמן ביצע 66 ריצות במהירות גבוהה.

ובחזרה להפועל באר שבע. הרוטציה של ברק בכר נגד מכבי נתניה גרמה לכך שקבוצתו מיעטה לסכן את השער, בהיעדרו של המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה – אנתוני נוואקמה. האלופה איימה על השער 9 פעמים בלבד כאשר רק שלוש קבוצות איימו פחות: מכבי פ"ת, מ.ס.ע אשדוד ובני יהודה ת"א. אגב, נתניה רשמה מול דודו גורש את מספר האיומים הגבוה בכל המחזור: 19 (מתוכם 6 למסגרת). השוער סיפק 5 הצלות, שני רק לבוריס קליימן עם 7. השחקן הבולט בשורות האדומים היה מיכאל אוחנה, שניצב במקום הראשון מבין שחקני הקבוצה בשלוש קטגוריות שונות: איומים לשער (3), ריצות מהירות (51) ומרחק כולל (10.69 ק"מ).

הוסיפו תגובה