המספרים מספרים: על הניצחון של באר שבע במשחק העונה

האלופה גברה על סגניתה ואנחנו כאן עם כל המספרים: מי זכה בהכי הרבה מאבקים ומה לא עבד למכבי ת"א? הניתוח המלא לפניכם

הפועל באר שבע חגגה בסיום המשחק אמש, אחרי ניצחון שני העונה על מכבי תל אביב בטוטו טרנר. האלופה עשתה צעד בדרך לשמירה על התואר כשפתחה פער של 6 נקודות, ולזכותה גם יתרון בהפרש השערים על חשבון סגניתה. משחק העונה לא הניב מצבי הבקעה רבים מול השערים, אך היה מותח עד סופו והתאפיין בנחישות ובמוטיבציה של שחקני שתי הקבוצות. רגע אחרי הניצחון האדום, זמן לסיכומים במספרים, יחד עם נתוני הסטטיסטיקה הייחודיים שלנו.

כאמור, אחד הפרמטרים הבולטים במשחק היה הרצון של השחקנים להשיג את שלוש הנקודות היוקרתיות. המספרים מראים שבאר שבע רצתה קצת יותר, ואולי זה מה שהקנה להם את הניצחון: האדומים גברו על הצהובים ב-89 מתוך 171 ההתקלויות במהלך המשחק – 52% מול 48% (התקלויות = כל צורה של מאבק שחקנים על המגרש: על כדור ניטראלי, מאבק אווירי, בכדרור, חטיפות ואיבודי כדור שהיריב משתלט עליהם). אגב, במחצית הראשונה הנתון היה שווה, אבל בחלק השני זכו שחקני באר שבע ב-54% מהמאבקים. בראש הרשימה של באר שבע ניתן למצוא את מיחאי קורהוט, עם נתון מרשים של 100% – 10 מ-10 במאבקים, מתוכם שלושה אוויריים. במכבי תל אביב מוביל את הרשימה טל בן חיים הבלם, עם 89 אחוזי הצלחה, 16 מ-18. 

נתון מעניין נוסף מראה כי אחוזי השליטה בכדור היו שווים בסיום המשחק. ניתן ללמוד כי המחצית הראשונה הייתה בשליטתה של באר שבע, עם 58% החזקה בכדור, אבל בחלק השני האדומים ירדו לאחור והשליטה הייתה של האורחים. המארחת יצאה ליותר התקפות מיריבתה – 94 מול 89 (התקפה = החזקת כדור עם מעבר לחצי המגרש של היריב). 12 מההתקפות של באר שבע הסתיימו בבעיטה לשער, מול 8 של מכבי ת"א. באר שבע יצאה ל-23 התקפות מתפרצות, מתוכן 3 הסתיימו בבעיטה, ומנגד מכבי ת"א עם 17 התקפות מתפרצות ובעיטה אחת בלבד.

בנתון המסירות המדוייקות מובילים הצהובים עם 81%. טל בן חיים החלוץ, עם 20 מסירות מדוייקות מתוך 22, מוליך את הרשימה ואחריו איגור פיליפנקה עם 46 מתוך 52. בבאר שבע נוואקמה בפסגה עם 28 מתוך 33 ואחריו ג'ון אוגו עם 39 מ-48. שחקני ההגנה של מכבי ת"א הצליחו להצר את צעדיו של אנתוני נוואקמה, שהשלים 2 דריבלים בלבד מתוך 8 – 25 אחוז. הנתון העונתי של נוואקמה עומד על 56.5%. טל בן חיים, שמוביל את הליגה במספר הדריבלים במשחק (163 עם 57% הצלחה) ביצע שני דריבלים מוצלחים מתוך שלושה במהלך המשחק (דריבלים = פעולה אקטיבית של השחקן שמחזיק בכדור, ניסיון לעבור את היריב בעזרת כדרור).

במכבי תל אביב ידעו כי על מנת לנצח הם יהיו חייבים לראות יכולת טובה ממלך השערים של הליגה, וידאר קיארטנסון. בפועל, החלוץ איים פעמיים בלבד על השער, מתוכם בעיטה אחת למסגרת. האיסלנדי אף רשם את מספר האיבודים הגדול ביותר על המגרש – 14, מתוכם שלושה בחצי שלו. אחריו אוסקר סקאריונה, עם שבעה איבודים. ג'ון אוגו בלט עם 6 חטיפות מתוך 8 ניסיונות, הכי הרבה על כר הדשא. במכבי ת"א רשם גל אלברמן 5 חטיפות. 

מהראן ראדי היה השחקן שרץ הכי הרבה על המגרש – 11.7 ק"מ. מכבי תל אביב רצה יותר מבאר שבע, עם 109.8 מול 109.1. את הרשימה של הצהובים מוביל שרן ייני עם 11.3 ק"מ. ראדי בולט מעל כולם גם במספר הריצות במהירות גבוהה במהלך המשחק: 69. במכבי ת"א אלי דסה עם 62. באר שבע מקדימה את יריבתה עם 517 ריצות מסוג זה לעומת 468. השחקן שנתפס עם המהירות המירבית הגבוהה ביותר הוא טל בן חיים החלוץ – 33.3 קמ"ש. 

מחכים לכם עם נתונים נוספים בעמוד סטטיסטיקה (הנתונים על משחקי השבוע יעלו בסיום המחזור).

הוסיפו תגובה