ניצחון ראשון למכבי חיפה בדרבי מאז 2016

בליץ של הירוקים העניק להם ניצחון גדול מול האדומים. מכבי ת"א ניצחה גם כן ושמרה על הסטטוס קוו בצמרת

ארבעה משחקים פתחו הערב את המחזור ה-15 בליגת הבורסה לניירות ערך. המוקדם מביניהם הפגיש את הפועל כפר סבא והפועל קריית שמונה באצטדיון המושבה. בדקה ה-18 נשרק פנדל לזכות הצפוניים וג'יימס אדני ניצל אותו כדי לדייק מהנקודה הלבנה ולהעלות אותם ליתרון. כעשר דקות מפתיחת המחצית השנייה, יואל אבוחצירה כבש והכפיל את היתרון של האורחים. על סף סיום המשחק, אדני ספג כרטיס אדום והורחק, לאחר ששופט המשחק שלום בן אברהם נעזר במערכת ה-VAR כדי לפסוק כך, אך זה כבר לא שינה כלום עבור המארחים וק"ש יצאה מהמשחק הזה עם שלוש נקודות חשובות למאבקי התחתית, כשהיא חולפת על פני הירוקים בטבלה.

כחצי שעה לאחר פתיחת המשחק במושבה, החל גם המפגש בין הפועל חדרה להפועל באר שבע באצטדיון נתניה. בדקה ה-59 חנן ממן הכין את הכדור לז'וסווה והקשר כבש ממחוץ לרחבה שער יפה, בדרך ליתרון של הדרומיים. האורחים הצליחו לשמור על התוצאה עד לסיום, בו השיגו ניצחון ראשון לאחר שני הפסדים רצופים והנחילו למארחים את ההפסד הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים שלהם.

שני משחקים נוספים החלו בשעה 20:15, ביניהם המשחק המרכזי של המחזור, שהפגיש לדרבי את מכבי חיפה והפועל חיפה באצטדיון סמי עופר. במחצית הראשונה של המשחק, שתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הרשת, אך אל החלק השני של המשחק הירוקים עלו בסערה: לא חלפה דקה מהשריקה וכבר סינטיהו סלליך, שעלה כמחליף שניות קודם לכן, בישל טוב ליובל אשכנזי והאחרון העלה אותם ליתרון. בדקה ה-53 ניקיטה רוקאביצה כבש, השתווה לבן שהר בראש טבלת מלך השערים והכפיל את היתרון של קבוצתו. לא חלפו יותר משלוש דקות נוספות ורוקאביצה חלף על פניו של חלוץ הפועל ב"ש והמשיך את החגיגה של הירוקים, שרשמו בסיום ניצחון ראשון בדרבי מאז 2016 ומשחק 11 ברציפות ללא הפסד.

במקביל למשחק בחיפה, בני יהודה תל אביב אירחה את מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד. הצהובים היו צריכים שש דקות בלבד בתוך המחצית הראשונה כדי לייצר יתרון מבטיח: זה התחיל עם בעיטה חזקה של עומר אצילי פנימה לאחר כדור קרן של יונתן כהן שהגיע אליו והמשיך עם בישול נוסף של כהן, כאשר הפעם הכובש היה אייל גולסה. בדקה ה-81 אצילי השלים צמד ויונתן כהן הפך לשחקן השני העונה (אחרי גבי קניקובסקי ממכבי נתניה) שמבשל שלושה שערים במשחק אחד. בעקבות הניצחון, הצהובים הצלחו לשמור את הסטטוס קוו בצמרת וכעת נותר משחק אחד בלבד לפני המפגש הישיר ביניהם לבין מכבי חיפה.

תמונה ראשית: מחלקת המדיה של מכבי חיפה

הוסיפו תגובה