מכבי חיפה נצמדה לב"ש ומכבי ת"א

הירוקים ניצחו בחוץ את כפ"ס בזכות צמד של שרי ושער נוסף של מוחמד עוואד. שערים רבים גם ביתר המגרשים

הערב יצא לדרך המחזור השמיני בליגה הבורסה לניירות ערך עם ארבעה משחקים. במוקדם מביניהם, הפועל חיפה אירחה באצטדיון סמי עופר את הפועל תל אביב. המחצית הראשונה הייתה סוערת ומלאה באירועים: זה התחיל עם שער נהדר של המארחים, לאחר שנס זמיר סיים מהלך קבוצתי יפה ברשת. בדקה ה-35 בן והבה הורחק והשאיר אותם בעשרה שחקנים. למרות ההרחקה והחיסרון המספרי, על סף סיום המחצית הצליח עדן בן בסט לכבוש מהנקודה הלבנה ולהכפיל את היתרון. בחלק השני של המשחק המגמה נמשכה: בדקה ה-78 מאזן השחקנים על המגרש השתווה בין הצדדים, כאשר ניר לקס ספג את האדום והוביל לפנדל נוסף לאדומים מהכרמל. הפעם גל אראל היה מי שניגש אל הבעיטה, דייק גם כן והגדיל את היתרון. התוצאה נשמרה עד לסיום והחיפאים קטעו רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון.

קצת לאחר סיום המשחק בחיפה, החל גם המפגש בין הפועל קריית שמונה להפועל רעננה באצטדיון של הצפוניים. חמש דקות לסיום המחצית הראשונה, עומר לקאו קיבל את הכדור בתוך הרחבה, שלח מסירה חכמה אל עידן נחמיאס והקפטן של המארחים העלה אותם ליתרון ראשון. במחצית השניה, עידן שמש כבש שער נהדר בחצי מספרת והצליח להחזיר את האורחים למשחק, אך השיוויון החזיק שבע דקות בלבד, עד שקיליאן שרידן כבש את השער האחרון במסגרת המפגש הזה בין הקבוצות והעניק לקובי רפואה ניצחון במשחק הבכורה שלו על הקווים. בעקבות התוצאה, השתיים החליפו מקומות ביניהן והאדומים ירדו אל מתחת לקו האדום.

בשעה 19:30 החל משחק נוסף, בו מכבי נתניה אירחה את מ.ס. אשדוד. זה התחיל טוב עבור היהלומים, שכעבור 23 דקות עלו ליתרון, אחרי שיונס מלאדה שלח טוב את רועי קהת והאחרון שיגר בעיטה עוצמתית היישר אל החיבורים של רועי משפתי. שש דקות לאחר מכן, חלה תפנית במשחק: אלמוג כהן ביצע עבירה ולאחר בדיקה ב-VAR החליט השופט שלום בן אברהם לשלוף לעברו את הכרטיס האדום. הצהובים נותרו בעשרה שחקנים. לאורחים לא לקח זמן רב עד שהם ניצלו את היתרון המספרי שלהם: תחילה, הכדור הגיע אל יאקוב סילבסטר על סף הרחבה והוא הוציא בנגיעה בעיטה מסובבת, ששלחה את הכדור אל רשת שערו של דני עמוס. שיוויון. שבע דקות נוספות חלפו והמהפך הושלם, לאחר שהתקפה קבוצתית טובה הסתיימה בשער מרגלו של שלומי אזולאי. בדקה ה-52 רועי קהת ספג כרטיס צהוב שני והורחק גם הוא. זהו משחק שני ברציפות בו נתניה נשארת בתשעה שחקנים. בדקה ה-64 אשדוד המשיכה לנצל את השליטה שלה במגרש – שגיב יחזקאל כבש שער בכורה העונה והגדיל את היתרון. בדקה ה-75 ניגש רומן גולובארט לבעוט בעיטה חופשית, שיגר כדור חזק ומדויק לקורה ופנימה וצימק את התוצאה, אך בזמן שהקבוצה שלו יצאה קדימה במטרה להשוות, אשדוד ניצלה את זה כדי לחתום את הניצחון עם שער נוסף של אזולאי בתוך תוספת הזמן של המשחק. הפסד רביעי ברציפות לצהובים.

במשחק האחרון לערב זה, הפועל כפר סבא אירחה באצטדיון המושבה את מכבי חיפה. בדקה ה-31 צ'רון שרי כבש שער נהדר והעלה את האורחים ליתרון. בדקה ה-67 גרשון קופי ביצע עבירה ולאחר בדיקת VAR החליט השופט לשלוף לעברו כרטיס אדום. הירוקים מהשרון נותרו בעשרה שחקנים. החיפאים ניסו לנצל את היתרון המספרי שלהם כדי להבטיח את הניצחון וגם הצליחו לשים שוב את הכדור ברשת בדקה ה-76, מרגלו של ניקיטה רוקאביצה, אך לאחר בדיקת VAR גם בעניין הזה, הוחלט לפסול את השער בטענת נבדל של המבשל. למרות ביטול השער, הירוקים מהכרמל המשיכו ללחוץ ולבסוף גם באו על שכרם: בתוך שלוש דקות צ'רון שרי השלים צמד ומוחמד עוואד כבש שער נוסף כדי לחתום את הניצחון שלהם ולהעלות אותם למעלה בטבלה, צמוד להפועל באר שבע ומכבי תל אביב, לקראת המפגש ביניהן ביום שני.

צילום: מחלקת המדיה של מכבי חיפה

הוסיפו תגובה