מכבי ת"א-ב"ש בקרב על הפיסגה

המשחק המרכזי של המחזור השמיני יפגיש את שתי המוליכות

המחזור השמיני בליגת הבורסה לניירות ערך יצא מחר (שבת) לדרך עם ארבעה משחקים, כאשר שניים נוספים יתקיימו בראשון ובשני הוא ינעל עם המשחק המרכזי. המשחק שיפתח אותו, יפגיש את הפועל חיפה והפועל תל אביב באצטדיון סמי עופר. המארחים נמצאים בתקופה לא טובה והניצחון האחרון שלהם היה אי שם במחזור השלישי. חיים סילבס ינסה להעיר את השחקנים שלו ולהוציא את הקבוצה לדרך חדשה, כדי להימנע מלהתבסס בחלק התחתון של הטבלה. האורחים מנגד, השיגו במחזור האחרון את ניצחון הבכורה שלהם העונה, אך היכולת שלהם עדיין רחוקה מלהרשים והם יקוו להתחיל ליצור רצף חיובי, שיביא איתו גם שיפור ביכולת. בחמשת משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות התל אביביים ניצחו פעם אחת וכל היתר הסתיימו בתיקו, האדומים מהכרמל ינסו לרשום ניצחון ראשון מול האורחת לאחר שלוש שנים.

בשעה 18:00 יחל משחק נוסף, בו הפועל קריית שמונה תארח את הפועל רעננה. לשתי הקבוצות ניצחון בודד העונה והן צמודות האחת לשנייה בטבלה – המארחים מתחת לקו האדום ואילו האורחים מעליו. שתי נקודות בלבד מפרידות ביניהן והצפוניים יודעים שאם הם יפסידו, הם ימשיכו להסתבך באיזור של המקומות שמובילים לליגה הלאומית. מנגד, אם האדומים מהשרון יצאו ללא נקודות מהמשחק, לא רק שזה יותיר אותם ללא ניצחון מאז המחזור השני, אלא גם יוריד אותם מתחת לקו האדום וידליק אצלם נורת אזהרה לקראת ההמשך. הפעם האחרונה שק"ש ניצחה את רעננה הייתה בדצמבר 2016, לפני כמעט שלוש שנים.

במשחק השלישי שיצא לדרך במסגרת ערב זה, מכבי נתניה תארח את מ.ס. אשדוד. מאז ספטמבר 2012 לא ניצחו האורחים את היהלומים בליגה והם ינסו לנצל את היכולת הלא מרשימה שלהם על מנת לשפר את המאזן הזה. הצהובים, כאמור, נמצאים בתקופה לא טובה מבחינתם: הם סופרים כבר שלושה הפסדים רצופים, חמישה משחקים ללא ניצחון ושלושה ללא כיבוש שער. סלובודאן דראפיץ' יודע שהמשחק הזה עלול להיות נקודת מפנה שתשפיע על איך יראה המשך העונה של הקבוצה שלו. מן העבר השני, לאחר פתיחת עונה טובה, חלה דעיכה בריצה של הדרומיים ומאחוריהם כבר שני הפסדים ברצף. כעת, הם ינסו לנצל את החולשה של היריבה על מנת לרשום ניצחון חוץ חשוב שיחזיר אותם למסלול.

במפגש האחרון במסגרת משחקי השבת, הפועל כפר סבא תארח באצטדיון המושבה את מכבי חיפה. המארחת אמנם מתקשה לייצר יציבות עד כה, אבל היא ללא ספק מצליחה בינתיים להפתיע לטובה ביחס למה שמצופה מעולה חדשה לליגה. הירוקים מהשרון הצליחו כבר להשיג שני נצחונות, הם ממוקמים במקום השמיני ויודעים שעליהם לצלוח את המשחק הקשה הזה אם הם רוצים להמשיך לשמור מרחק מהחלק התחתון בטבלה. מן העבר השני, לאחר רצף טוב ששמר אותם צמודים לצמרת, הירוקים מהכרמל נעצרו ויצאו עם נקודה אחת בלבד מהמשחק האחרון שלהם. מרקו בלבול ינסה להחזיר את הקבוצה שלו למומנטום שהייתה בו לפני כן, כדי להמשיך לאיים על שתי הראשונות ואולי אפילו לנצל את התוצאה במפגש הישיר ביניהן לשם כך. 

ביום ראשון כאמור, שני משחקים נוספים ימשיכו את המחזור. במוקדם מביניהם, סקציה נס ציונה תארח את הפועל חדרה. הכתומים עדיין לא מצליחים למצוא את מקומם בליגת הבורסה לניירות ערך, הם מרבים לספוג, מתקשים לכבוש והם הקבוצה היחידה בליגה שעדיין לא הצליחה לצאת עם שלוש נקודות ממשחק. כעת, כשהליגה מתקדמת והטבלה לאט לאט מתגבשת, הם יודעים שאם לא יצליחו להתעלות על עצמם ולהתחיל לצבור נקודות בקצב טוב יותר, הם עלולים למצוא את עצמם בדרך חזרה לליגה הלאומית, לאחר עונה אחת בלבד. אצל האדומים הסיפור שונה לגמרי: עונה שניה ברצף שהם מצליחים לפתוח חזק ולצבור נקודות בקצב מרשים, כשכעת הם עומדים על מאזן של חמישה משחקים רצופים ללא הפסד והם יהיו מעוניינים להמשיך בתנופה שלהם גם לאחר המשחק הזה ולהמשיך להשתייך לחלק העליון של הטבלה.

מאוחר יותר באותו הערב, יצא לדרך גם המפגש בין בני יהודה תל אביב לבית"ר ירושלים באצטדיון בלומפילד. המפגשים בין הקבוצות בעשור האחרון מאוזנים לגמרי ויהיה מסקרן לראות מי מהן תצליח להתגבר על השניה הפעם ולצאת עם הנקודות. הכתומים פתחו את העונה בצורה לא טובה, כאשר למרות קצב צבירת נקודות סביר, היכולת שלהם רחוקה מלהרשים והדגש הוא על כיבוש השערים: רק נס ציונה כבשה פחות שערים ממנה. מנגד, לאחר פתיחת עונה לא טובה, הצהובים מהבירה התאוששו ובמחזורים האחרונים הם מציגים כדורגל סוחף, מרבים לכבוש שערים והם התחילו לצבור נקודות בקצב טוב, שהעלה אותם עד למקום החמישי. כעת, רוני לוי והשחקנים שלו ינסו להמשיך ברצף החיובי הזה, לצאת עם עוד שלוש נקודות ואולי להתקרב אל קבוצות הצמרת, כדי להיות חלק לגיטימי מהמאבק על המקומות הראשונים.

בשני, המשחק המרכזי ינעל את המחזור והוא יפגיש באצטדיון בלומפילד את מכבי תל אביב והפועל באר שבע לקרב ישיר על המקום הראשון. בכל העונה שעברה לא הצליחו האדומים לגבור על הצהובים והם כבשו שער אחד בלבד בכל המפגשים הללו. האלופה שומרת על שער נקי כבר מאז מאי, הדרומיים מרבים לכבוש העונה (2.0 שערים למשחק) ויהיה מעניין לראות איך שני הניגודים הללו יבואו לידי ביטוי במשחק. במפגש הזה תשחקנה שתי האלופות של שבע השנים האחרונות בליגת הבורסה לניירות ערך, כעת שתיהן ממוקמות בפיסגה עם מספר נקודות זהה (הפרש שערים טוב יותר של ב"ש ממקם אותה ראשונה) והן יודעות שזו שתצליח לצאת עם הנקודות מהקרב הישיר ביניהן על הפיסגה, תצליח לעשות בריחה חשובה לקראת ההמשך.

הוסיפו תגובה