מכבי ת"א חגגה בטדי

האלופה התאוששה מגמר גביע הטוטו וכבשה רביעייה בזכות יכולת נהדרת של אופואדו ויונתן כהן. ניצחון לב"ש

הערב הושלם המחזור החמישי בליגת הבורסה לניירות ערך עם חמישה משחקים, שהשלימו את השניים שפתחו אותו ביום רביעי האחרון. במפגש שפתח את משחקי הערב, הפועל חדרה אירחה באצטדיון נתניה את הפועל קריית שמונה. הצפוניים היו אלו שכבשו ראשונים, לאחר שעומר לקאו מצא את מוחמד שכר בכדור חכם והאחרון כבש בנגיעה את שער היתרון של קבוצתו. התוצאה לא החזיקה כך זמן רב, מכיוון שהלחץ של האדומים הניב איבוד כדור של הגנת האורחים, עליו השתלט רועי זיקרי, שדהר כל הדרך כדי לכבוש את שער השוויון. כעשר דקות מפתיחת המחצית השניה, המהפך הושלם: יהב גורפינקל מצא את אליאל פרץ והקשר כבש בנגיעה שער יתרון לזכות האדומים. גם במקרה הזה היתרון לא החזיק זמן רב, מכיוון שכעבור עשר דקות נוספות, מהלך קבוצתי נאה של ק"ש הסתיים עם שער של איסמעיל ריאן, שאיזן את התוצאה. בסיום, הקבוצות חילקו ביניהן את הנקודות, לאדומים זהו משחק שלישי ברציפות ללא הפסד, לכחולים זוהי נקודת ליגה ראשונה העונה.

כשעה לאחר פתיחת המשחק בנתניה, החל גם המפגש בין מ.ס. אשדוד להפועל חיפה באצטדיון הי"א. האורחים היו טובים יותר במחצית הראשונה, אך לא הצליחו לתרגם את היכולת לשער יתרון. עם פתיחת החלק השני של המשחק, הם הצליחו לעשות זאת: מהלך קבוצתי שלהם הסתיים עם הכנה טובה של נס זמיר למהראן לאלא והחלוץ כבש עם העקב את השער הראשון שלו מאז חזר מההרחקה. בהמשך, המארחים התעוררו וגם הצליחו לחזור למשחק, לאחר ששגיב יחזקאל פרץ טוב באגף שמאל של הרחבה, הגביה את הכדור לכיוון המרכז ושובל גוזלן התמקם טוב כדי לנגוח פנימה. התוצאה נשמרה עד לסיום ואף אחת מהקבוצות לא הצליחה לצאת עם שלוש הנקודות.

בשעה 19:30 החל גם המשחק בין הפועל תל אביב לבני יהודה תל אביב באצטדיון בלומפילד המחודש. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, השופט אלי חכמון נעזר ב-VAR כדי לפסוק על כדור עונשין מ-11 מטר לזכות הכתומים. דור ג'אן ניגש אל הבעיטה, דייק והוריד את הקבוצה שלו למחצית ביתרון. בדקה ה-55 נשרק שוב פנדל, הפעם לזכות האדומים. עומרי אלטמן היה מי שניגש אל הבעיטה, אמיליוס זובאס הדף את הכדור, אך חכמון קבע פנדל חוזר. אל הבעיטה השניה ניגש אור אינברום, שגם את הבעיטה שלו זובאס הדף, אך אינברום השתלט על הריבאונד וכבש שער שוויון. בסיום, חלוקת נקודות בין הקבוצות והפועל ת"א נותרה עדיין ללא ניצחון העונה.

ב-20:30 החלו שני משחקים נוספים במקביל, כשאחד מהם היה המשחק המרכזי בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב באצטדיון טדי. לאורחים לקח קצת זמן כדי להשתלט על המשחק, אך מרגע שעשו זאת הם סיימו אותו מהר מאוד: תחילה, רגע לפני הירידה אל המחצית, צ'יקו אופואדו התרומם לכדור קרן ונגח את הכדור פנימה לרשת. חמש דקות מפתיחת המחצית השניה, יונתן כהן ניגש לבעיטה חופשית ושלח את הכדור באומנות פנימה, בדרך להכפלת היתרון. שמונה דקות לאחר מכן, אופואדו נשלח קדימה, סיים מצוין והשלים צמד אישי. עוד חמש דקות חלפו ושוב האורחים יצאו להתקפה, יונתן כהן קיבל את הכדור באגף שמאל, הרים את הראש, שלח מסירה לאמצע, צ'יקו אופואדו הקפיץ ורוסלן ברסקי השלים מהאוויר עם בעיטה נהדרת ישר לרשת שערו של איתמר ניצן. בהמשך עוד נשרק פנדל לזכות המארחים, אך שלומי אזולאי לא הצליח להכניע את דניאל טננבאום והבית"רים סיימו את המשחק ללא שערים. מכבי ת"א התאוששה מההפסד לצהובים מהבירה בגמר גביע הטוטו, יצאה עם שלוש הנקודות מהמפגש הזה והיא עדיין עם שער נקי מפתיחת העונה.

באותה השעה, הפועל באר שבע אירחה באצטדיון טוטו טרנר את הפועל רעננה. חמש דקות לסיום המחצית הראשונה, מיגל ויטור התמקם טוב לכדור קרן שהוגבה לתוך הרחבה ונגח פנימה את שער היתרון של המארחים. בדקה ה-82 דויד מתיאוס ראה את הכרטיס הצהוב השני נשלף לעברו והאורחת נותרה בעשרה שחקנים. עד לסיום שתי הקבוצות עוד ניסו להמשיך לתקוף, האחת כדי להבטיח את הניצחון והשניה על מנת לחזור למשחק, אך התוצאה נותרה בעינה והדרומיים סיימו כמנצחים. 

צילום: מחלקת המדיה של מכבי תל אביב

הוסיפו תגובה