כנס המנהלות נערך בישראל. אות מפעל חיים הוענק ליעקב שחר

האסיפה הכללית של ארגון EPFL נפתחה אמש, נשיא מכבי חיפה קיבל פרס על תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי

עשרות נציגים מ-29 ליגות אירופאיות לוקחים חלק בכנס מיוחד של ארגון ה-EPFL, אותו מארחת מנהלת הליגות לכדורגל לראשונה בישראל. באסיפה הכללית נכחו גורמים בכירים מהליגה הספרדית, הצרפתית, הגרמנית, האיטלקית, האנגלית ועוד. 

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא דברים במהלך האירוע: "הלילה אני מדבר אליכם לא כפוליטיקאי, אפילו לא כנשיא – אלא כאוהד כדורגל, כאחד שמאמין שלכדורגל יש את היכולת לחבר בין אנשים, ללמד כבוד הדדי והבנה. ישראל היא חברה שעשויה מארבע קהילות, כולן כמעט בגודל זהה: דתיים, חרדים, חילונים וערבים. ארבעת השבטים של מדינת ישראל".

הנשיא ציין את פועלו במיזם "תקווה ישראלית", העוסק בבניית הבנה ותקווה משותפת לעתיד המדינה המשותפת שלנו, בין כל קבוצות אלה. הנשיא ציין כי כי בלב מיזם זה בתחום הספורט נמצא "מגן הכבוד" המוענק מידי שנה למועדון כדורגל מליגת העל המצטיין בעשייה ערכית וחינוכית ובמאבק באלימות ובגזענות.

"כחלק מהמיזם אנו מביאים ילדים יהודים וערבים שישחקו אחד עם השני, משום שחברה המשחקת יחד, נשארת מאוחדת", אמר הנשיא והוסיף: "זהו אינו לקח שאנו צריכים לשמוע רק במדינה זו, זהו לקח שצריך להישמע בכל מדינה ברחבי העולם. בואו נחלוק שיטות עבודה מומלצות, בואו נלמד את הלקחים, בואו נהיה מאוחדים, משום שכך אנו הכי חזקים".

במהלך האירוע העניקה מנהלת הליגות לכדורגל ליעקב שחר אות "מפעל חיים", על תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי. יו"ר המנהלת, אורן חסון, פנה ליענק'לה ואמר: "בפועלך החלוצי, המגויס והמתמשך על פני עשורים למען הכדורגל בישראל, עוררת בנו את ההשראה לייסוד "אות מפעל חיים" של מנהלת הכדורגל בישראל. אדם שתרומתו כה יוצאת דופן – ראוי להוקרה יוצאת דופן. בשמי, בשם כל שותפיך במנהלת ובשם כל אוהבי הכדורגל והספורט במדינת ישראל, אני מתכבד להעניק לך את "אות מפעל חיים" של מנהלת הכדורגל ומברך אותך בבריאות ובתשוקה לעוד שנים רבות של עשייה עשירה ומעוררת השראה".

נשיא מכבי חיפה לא הסתיר את ההתרגשות: "אני בכדורגל 48 שנים. 13 כשחקן, 10 כספונסר ו-25 שנים כבעלים של מועדון. בכל השנים האלה, לא הצליחו להביך אותי עד לרגע שהודיעו לי על הפרס אותו העניקה לי המנהלת היום. אני מבקש להודות למנהלת על ההחלטה ומברך אותה ואת כל בעלי התפקידים בה על ההתנהלות וההישגים במשך 3 שנות קיומה".

 

 

הוסיפו תגובה