המספרים מספרים על המחזור שהיה בליגת העל

מי היה הכי מהיר, מדוייק ויעיל? כל הנתונים על משחקי המחזור בכתבה שלפניכם

מהפכים, דרמות בדקה ה-90 ו-23 שערים: המחזור השני בליגת העל סיפק לנו לא מעט משחקים מעניינים, רגע לפני פגרת הנבחרת. אז מי איים הכי הרבה על השער, מי היה השחקן המדוייק ביותר, איזו קבוצה רשמה את אחוז השליטה בכדור הכי גבוה ומי רץ הכי מהר? השבוע שהיה – סיכום סטטיסטיקה – מתחילים.

נפתח עם המשחק המרכזי והניצחון של מכבי חיפה על הפועל ב"ש. האלופה החזיקה בכדור ב-67.58% מהזמן (הנתון הגבוה מבין כל הקבוצות) ואיימה על השער 19 פעמים (הכי הרבה יחד עם בית"ר ירושלים ומכבי נתניה), אבל רק איום אחד פגש את הרשת של גלזר. הירוקים רצו יותר מיריבתם, גם עקב הרחקתו של לואי טאהא: 107.62 לעומת 97.59. אחד הבולטים על כר הדשא היה ניקיטה רוקאביצה, שמעבר לשער שכבש, לבישול ולהחמצת הפנדל, הוא ניצב במקום הראשון ב-3 קטגוריות שונות מבין שחקני קבוצתו: הקשר רץ הכי הרבה (10.5 ק"מ), ביצע הכי הרבה ריצות במהירות גבוהה (ספרינטים – 53) והיה המהיר ביותר על המגרש (33 קמ"ש במהירות המירבית). בבאר שבע בלט פקהארט עם 10.8 ק"מ ו-54 ריצות במהירות גבוהה (מספר 1 על המגרש בשני הנתונים) אבל איים למסגרת רק פעם אחת.

השחקן שאיים הכי הרבה פעמים על השער במהלך המחזור כולו הוא ערן לוי (8), שגם הוסיף שני בישולים למאזנו, אך אלה לא עזרו למכבי נתניה להשיג ניצחון בכורה, אחרי שער שוויון דרמטי של עמראן אלקרינאוי מעכו בדקה ה-90. נתניה איימה 11 פעמים למסגרת (הכי הרבה במחזור) כאשר גם בנתון הזה לוי מעל כולם עם ארבעה איומים. טים הויבך, הבלם הגרמני החדש של הקבוצה, חילץ 17 כדורים וניצב במקום הראשון מבין שחקני הליגה בקטגוריה הזו. גם בקטגוריית המהירות שחקן של נתניה נמצא במקום הראשון – דן גלזר, עם 34.54 קמ"ש במהירות המירבית. גלזר עקף את ארנסט מאבוקה ממכבי חיפה, שרשם במחזור הראשון מהירות של 34.06 קמ"ש. 

בית"ר ירושלים אומנם נקלעה לפיגור נגד מ.ס.ע אשדוד אבל השלימה מהפך ושמרה על מאזן מושלם. בית"ר היא הקבוצה שמסרה הכי הרבה מסירות במחזור החולף – 699, מתוכן 630 מדוייקות. אנטואן קונט השחקן המדוייק ביותר במחזור עם 97%, אריק סאבו עם 85%. דוד קלטינס מוביל בקטגוריית הדריבלים עם 7 מוצלחים מתוך 9 ניסיונות. אגב, אשדוד היא הקבוצה שביצעה הכי הרבה עבירות – 16. 

מכבי תל אביב היא הקבוצה שרצה הכי הרבה מבין 14 הקבוצות ששיחקו במחזור האחרון – 109.58 ק"מ (בית"ר במקום השני עם 109.29). מבין השחקנים ניצב אדילסון בהייה מאשדוד במקום הראשון עם 11.23 ק"מ, עומר אצילי מיד אחריו עם 11.22. אצילי, שכבש צמד נגד קרית שמונה, בלט עם 71 ריצות במהירות גבוהה – הכי הרבה בליגה. שרן ייני תיקל 7 פעמים בהצלחה וסייע למכבי ת"א להתברג ראשונה בחילוצי כדור בשטח היריבה (13). יחד עם זאת, הצהובים רשמו 67 איבודי כדור – יותר מכל קבוצה אחרת (אצילי עם 14).

רוצים לצפות בנתונים המלאים? הכנסו עכשיו לעמוד סטטיסטיקה!

הוסיפו תגובה